اسلحه شناسی و آشنایی با ادوات نظامی

حوزه ۱۵۷ نجف اشرف - پایگاه حاج سید احمد خمینی (ره)

اسلحه شناسی و آشنایی با ادوات نظامی

حوزه ۱۵۷ نجف اشرف - پایگاه حاج سید احمد خمینی (ره)

سلاح هجومی G_36

سلاح هجومی G_36

ساخت کشور آلمان

 

سلاح هجومیG_36 یکی از بهترین و مدرنترین مسلسلهای انفرادی حال حاضر است .این مسلسل در واقع جانشین ارزنده سلاحG-۳۶ محسوب میشود.سلاح مورد نظر ارتش آلمان مسلسلی انعطاف پذیر ، قابل اعتماد و مطابق با استاندارهای جدید ناتو بود.کارخانه ی هکلر و کخ در سال 1995 سلاح G- 36 با کالیبر 5.56 راتحویل ارتش المان داد.ارتش اسپانیا نیز در سال 1999 این سلاح را اندکی متحول کرده و با نام G-36E  به نیروی زمینی خود تحویل داد.طبق گزارش برخی منابع خبری پلیس انگلیس و اف بی آی هم تعداد قابل توجهی از این سلاح را خریداری کردند.سلاحG-36 یک مسلسل خوشدست و دقیق و قابل اعتماد است. 

 

 

عملکرد گلنگدن سلاح  G- 36 بر خلاف انواع مدل های قبلی ساخت هکلر و کخ به واسطه ی فشار غیر مستقیم گاز باروت صورت میگیرد.

بدنه و اکثر قسمتهای خارجی این سلاح از جنس پلاستیک فشرده و تقویت شده با الیاف فلزی ساخته شده است. مکانیزم گلنگدن آن هم از پیستون کورس کوتاه تشکیل شده.سیلندر این پیستون در بالای وله جاسازی شده است. دستگیره ی گلنگدن این سلاح دقیقا بالای حمال گلنگدن وصل شده و قابل تا شدن به هر دو طرف میباشد بنابراین میتوان دستگیره ی گلنگدن را هم با دست چپ و هم با دست راست به عقب کشید. دریچه ی پوکه پران هم درای زائده ایست در سمت راست بدنه سلاح جا سازی شده که مانع از برخورد پوکه های پرتاب شده با صورت تیر انداز می شود. تمامی قطعات سلاح با پین های تاشو به هم چفت شده اند پس برای باز و بسته کردن این سلاح نیازی به ابزارهای خاص نخواهید داشت.

با قابلیت نصب راکت انداز  KHG-36 از نوع 4.م.م.

سر نیزه های قابل نصب بر رو ی سلاح G -36 علاوه بر سرنیزه های ساخت کارخانه ی هکلر و کخ سرنیزه های مخصوص کلاشنیکف نیز نصب میشود.(سلاح G- 36 را میتوان یکی از بهترین سلاح های کالیبر 5/56 در حال حاضر دانست)

وقابلیت نصب دوربین ۳ ایکس با دستگاه نشانه روی لیزری.

برگه ناظم اتش در سه حالت ضامن ، سه تیر ، رگبار میباشد.

مشخصات فنی:

کالیبر:5.56 در 45

طول لوله:480،318 و228 م.م

وزن خالی:3.6 کیلوگرم مدل پایه.

ظرفیت خشاب:30 و 100 تیر (خشاب بتا سی)

نواخت تیر:750 تیر در دقیقه

برد مفید:400 متر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد